Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Arches

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

22 Juli 2010 | Verenigde Staten, Moab

Zijn we weer met een update van gisteren. Gisteren na het mailen zijn we eerst gaan douchen. Dit duurde belachelijk lang want het was een geweldige douche (zonder tijdslimiet) en we konden het niet over ons hart verkrijgen om hem uit te zetten. De dag was dus goed begonnen, niet te warm en een heerlijke douche, dat beloofde veel goeds. Op naar Arches! Zijn we net binnen de parksgrenzen begint het te regenen. Shit. We wilden eigenlijk een flinke wandeling gaan maken. Dus besloten om eerst maar naar het beginpunt van de wandeling te rijden (een half uurtje) en dan maar eens te kijken of het misschien zou gaan stoppen met regenen. Zo gezegt zo gedaan. Daar stonden we dan op de parkeerplaats in de regen. Dus… Laptop erbij om een panoramofoto aan elkaar te gaan zetten. De eerste panoramofoto was nog niet klaar of het was al gestopt met regenen. Dus… laptop weer uit en spullen pakken en wandelschoenen aan. Binnen 5 minuten waren we op pad en er was letterlijk geen wolkje meer aan de hemel. Heel bijzonder nadat het net nog zo erg had geregend. Na 2 uur wandelen hadden we diverse mooie arches gezien en begon het weer te druppen en er klonk onweer in de verte. De camera’s in de tas, regenhoes eroverheen en in een stevige pas weer naar de auto. Gelukkig kwam het niet verder als druppen (wat eigenlijk wel lekker was na de eerdere hitte). In de auto genoten van wat fris drinken, schoenen uit en naar delicate arch gereden (de wandeling die we een dag eerder niet hadden gedaan agv de regen). Bij delicate arch was de lucht weer volledig opgeklaard (wat een raar weer toch) dus besloten we maar meteen te starten aan de wandeling. Na een uurtje klimmen waren we bij de beroemde arch. Wat een gigantisch prachtig ding is dat toch. We zullen even een fotootje bijvoegen. Hier eens lekker genoten van de arch, de inmiddels fijne temperatuur en het lekker op onze kont zitten. Toen de zon begon te zakken en we al veel foto’s hadden gemaakt zijn we weer terug gegaan naar de auto. Nog even lekker uit eten geweest in Moab en toen weer naar bed na een geweldige (maar vermoeiende) dag. We komen vast afgetraind thuis aangezien we gisteren dus weer een kilometer of 15 hebben gewandeld hier in de bergen.

Toen we vanochtend wakker werden hebben we de tent weer gepakt, een was gedraaid en nogmaals heerlijk gedoucht. Zometeen gaan we weer op pad.