Capitol Reef en Zion - Reisverslag uit Glendale, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Capitol Reef en Zion - Reisverslag uit Glendale, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Capitol Reef en Zion

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

25 Juli 2010 | Verenigde Staten, Glendale

Zijn we weer. Sinds ons vertrek van de vorige camping zijn we eerst Capitol Reef in geweest. Hier konden we vrij weinig bekijken aangezien het park 2 dagen eerder volledig was overstroomd en hierdoor veel wegen nog dicht waren voor herstelwerkzaamheden. Vervolgens zijn we doorgereden naar de gereserveerde camping in Glendale (ligt tussen Bryce en Zion). Dit was een lange rit en toen we gisteren aankwamen hebben we dan ook niet veel meer uitgevoerd. Na een heerlijk koele nacht zijn we vandaag richting Zion gegaan.
In Zion zouden we Angels Landing gaan wandelen. Dit is een tocht naar de top van een berg waarbij de laatste halve mijl met handen en voeten langs kettingen omhoog geklommen moest worden (met aan beide kanten een afgrond, leuke route he ). In totaal moest een hoogteverschil van 450m overbrugd worden en een afstand van ca 9 km. We wilden eigenlijk vroeg vertrekken vanochtend, maar door de heerlijk afgekoelde nacht konden we niet uit bed komen. Dus uiteindelijk zaten we pas om 8 uur in de auto. In Zion waren helaas wegwerkzaamheden, waardoor onze rit toch nog best lang duurde. Om half 11 begonnen we uiteindelijk aan de wandeling. De wandeling was best pittig, maar vergeleken met the Wave wel een eitje. Na een uurtje of 3,5 waren we dan ook weer terug. Met de shuttelbus zijn we vervolgens naar het volgende punt gereden. Hier hebben we nog een miniwandelingetje gemaakt van bijna een kilometer met maar liefst een hoogteverschil van 30 meter (dat was wel wat anders dus). Wel hoorden we hier mensen mopperen dat ze dit toch echt geen easy wandeling vonden (wij dachten hier dus anders over). Daarna begon het behoorlijk te regenen en te onweren, waardoor we niet nog een extra wandeling konden doen. De buschauffeuse was zo onder de indruk van alle watervallen onderweg dat ze bij allemaal stopten. We zagen ook een gigantische moddelwaterval onderweg en de chauffeuse vertelde dat ze in de 4 jaar tijd dat ze daar reed nog nooit (in de zomer) zo’n enorme waterval had gezien. Helaas kregen we hem niet op de foto omdat we aan de verkeerde kant van de bus zaten.
Toen dus maar weer terug naar de camping gereden en onderweg nog heerlijke boar en buffalo ribs gegeten.