Sequoia & Yosemite - Reisverslag uit Angels Camp, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Sequoia & Yosemite - Reisverslag uit Angels Camp, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Sequoia & Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

01 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Angels Camp

Op dit moment zitten we in de auto en rijden we het park Yosemity uit. De laatste update dateert volgens mij vanuit Lake Isabella, waar we de nacht doorgebracht hebben na onze rit vanuit Las Vegas en door Death Valley. De volgende dag zijn we naar Sequoia National Parc gegaan. Dit park draagt niet voor niets de naam van een boomsoort. De Sequoia boom (en dan deze reuze-soort in het bijzonder) is namelijk één van de grootste ter wereld. In het park staan behoorlijk veel van die reuze Sequoia’s. Eéntje daarvan, de General Sherman Tree is de grootste ter wereld. Hij is niet de langste, en ook niet de dikste, of de oudste, maar heeft het meeste volume van allemaal. Voordat we naar deze gigant konden zijn we eerst nog een andere afslag in gegaan waar we door een gevallen Sequoia heen konden rijden met de auto. (deze boom lag er overigens al sinds 1939 ongeveer) Aan het einde van deze afslag zijn we nog naar een uitzichtpunt geklommen om te genieten van het uizicht. Vervolgens weer terug gereden naar de hoofdweg en op naar die grote boom. Na een kwartiertje wandelen stonden we oog in oog met deze reus. Hij was inderdaad wel groot ja! (11 meter in doorsnede en heel hoog) Toen we dit gezien hadden was het al weer behoorlijk laat en we moesten nog 2 uur rijden naar onze volgende kampeerplek. Hier kwamen we rond 9:15 aan in het pikke donker. Er hing keurig een kaartje voor ons klaar met onze tentplek erop, dus wij aan het zoeken. Eenmaal op het veld bleek daar de nummering te ontbreken. Na verschillende keren met de auto(lichten) op en neer gereden te hebben, hebben we onze tent op een mooi stekkie neergegooid. Vast niet op de goede plek, maar dat zag toch niemand meer. Ook de buren die 10 minuten later aankwamen hadden hetzelfde probleem, en kozen voor een zelfde oplossing. Nadat we de spare-ribs van gisteren hadden opgewarmd op de BBQ en hier lekker van gegeten hadden zijn we lekker gaan slapen.

Vanochtend toen we uit onze tent kwamen bleek het al wat later dan gepland. Maarja we zijn toch op vakantie. Snel nog even de tent opgevouwen (wat zorgde voor enige jaloerse blikken van de buurman die zijn grote tent wou gaan verplaatsen naar de juiste stek) en lekker gedouchd te hebben gingen we eerst onze overnachtingen in de buurt van San Fransisco maar eens regelen. Dit bleek nog niet mee te vallen. Uiteindelijk bleek bellen via Skype uitkomst te bieden. Mieke heeft keurig in het Engels de komende twee overnachtingen geregeld. (wat zijn we toch blij dat we voor vertrek die 10 euro skype-tegoed hebben aangeschaft, we hebben er nog steeds 5 euro van over zelfs) Nu konden we op pad naar Yosemity National Parc. Dit lag gelukkig maar een half uurtje vanaf de camping. In het park eerst maar eens de plattegrond bekeken, en besloten om eerst naar Glacier Point te gaan. Hier heb je een super mooi uitzicht over de valei en Half Dome. Zoals de naam al doet vermoeden is dit een halve koepel. (de rechter helft wel te verstaan vanaf dat punt gezien, want Mieke heeft commentaar)
Zo, voordat we verder gaan, over Yosemity, we rijden nu langs een leuk pizza tentje waar we wat gaan eten. Straks gaan we weer verder met ons verhaal.

Daar zijn we weer! Het is ondertussen zondag ochtend hier. Gisteren hebben we lekker gegeten in dat restaurantje. We hadden alleen de fout gemaakt om een kleine pizza én een hamburger te bestellen. De kleine pizza bleek een rijkelijk belegde zeker medium-waardige pizza te zijn en de burger bleek een al bijna even groot bord met een broodje hamburger die niet eens dicht kon en een enorme berg friet. Het resultaat is dat we nu vanmorgen nog lekker allebei een pizza punt bij het ontbijt hebben

Nu eerst maar weer eens verder over Yosemity. Nadat we bij Glacier Point nog een lekker ijsje hadden gegeten zijn we doorgereden naar Yosemity Valley. Hier waren behoorlijk wat uitzichtpunten en watervallen. Naar de laatste zijn we toegewandeld. Ondertussen was het al behoorlijk laat en zijn we richting camping gegaan. Dit zou nog 2 uurtjes rijden zijn. Na een uurtje hebben we dus even wat gegeten. En daarna, het was ondertussen rond 10 uur, weer verder en op zoek naar de camping die in het dorpje Angels Camp ligt. Toen we het dorp al een tijdje uit waren zei de TomTom dat we onze bestemming bereikt hadden. Namelijk Highway 49, nummer 3096. Nou…. Geen 3096 in ieder geval. Helelmaal niets zelfs, dus zijn we maar door gereden totdat we iets zagen. Na een tijd zoeken en een aantal mijl verder kwamen we 3096 tegen. Deze louche ranch aan een zandpad hebben we maar snel weer verlaten. Daar was het ook niet. Mieke kwam toen met het geniale idee dat de huisnummering per dorp opnieuw zou beginnen, en het dus ook aan de andere kant van het dorp kon liggen. Weer helemaal terug gereden. Gelukkig was er nog een benzinepomp open die wist waar het was: 4 mijl buiten het dorp, en inderdaad aan de andere kant. Wat waren we blijj dat we het gevonden hadden. Tegen de tijd dat we in bed lagen was het 1 uur. (en dat lag niet aan de snelheid van het opzetten van de tent) Wel hebben we heerlijk geslapen. Zometeen de boel weer inpakken en op weg naar San Fransisco!