Dead horse point en Canyonlands - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Dead horse point en Canyonlands - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Dead horse point en Canyonlands

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

23 Juli 2010 | Verenigde Staten, Fruita

Wat hebben we gedaan sinds we gisteren weer op pad zijn gegaan. Eerst zijn we eens boodschappen gaan doen en even geld wezen pinnen. Daarna zijn we doorgereden naar Canyonlands, maar dit keer het noordelijke gebied (Island in the sky genaamd) en dead horse point state park. In het dead horse point state park hebben we eerst eens lekker gepicknickt. Hier zaten we mooi beschut omdat ze echt overdekte picknickplaatsen hadden aangelegd (ivm de zon). Na een halve cantaloupemeloen te hebben opgegeten hebben we het overlookpoint eens bewonderd. Hier hebben we een mooie panoramafoto van gemaakt (zie bijgevoegd).
Toen zijn we doorgereden naar Island in the sky, hier hebben we een klein wandelingetje naar een arch gemaakt en zijn we naar het grand view point geweest (zie ook weer een mooie panoramafoto bijgevoegd). Toen was het al laat in de middag en moesten we haast gaan maken. We zouden via Goblin Valley state park naar Capitol Reef gaan. Goblin Valley hebben we uiteindelijk maar niet gedaan omdat we extra entree moesten betalen en eigenlijk niet genoeg tijd hadden om het fatsoenlijk te kunnen bewonderen. Dus door naar Capitol Reef. Eerst gekeken op de camping bij het park of we hier konden slapen, helaas. Vol. Door naar de volgende camping in het nabijgelegen dorp. Hier kwam een heel aardig vrouwtje ons vertellen dat 2 dagen eerder de camping volledig was overstroomt en dat de tentplekken en de cabins niet meer gebruikt konden worden door de drassige grond. Dus door naar camping nummer 3. Hier hadden ze gelukkig plek. Dit is een mooie (en ook nog eens goedkope) camping met zwembad, gratis douches en gratis internet. Dus daarom weer deze update. Aan een van de baliemedewerkers hadden we een tip gevraagd waar we goed konden eten, dus daar waren we naartoe gegaan. Als voorgerecht hadden we echt een fantastische citrussalade (we hadden gevraagd of we samen deze salade konden delen en nog was het onfatsoenlijk veel en onfatsoenlijk lekker). Het hoofdgerecht (wat we ook samen deelden) was meer een normale portie en toen kwam het dessert nog. Allemaal eigengemaakte taartjes en eigengemaakt vruchtenijs. HEERLIJK. Met een veel volle buik kwamen we dan ook weer op de camping.
Inmiddels was het goed afgekoeld dus hebben we ook een heerlijke nachtrust gehad. Net hebben we even gedoucht, versgebakken muffins gegeten en zometeen gaan we Capitol Reef nog bewonderen. Daarna gaan we door richting Bryce canyon en Zion.