Canyonlands en Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Canyonlands en Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Canyonlands en Arches

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

21 Juli 2010 | Verenigde Staten, Moab

Even een update over onze avonturen sinds de vorige keer. Nadat we uit Blanding waren vertrokken zijn we naar Canyonlands gegaan. Canyonlands had ons echt verrast! Jeetje, wat is het hier mooi!! De bedoeling was om op een camping binnen de parkgrenzen te gaan staan, maar sinds ons avontuur bij Goosenecks betwijfelden we of hier wel echt een camping zou zijn of dat dit ook een stuk land was waar je je tent mocht neergooien (in ons geval :)). Komen we op de camping aan, blijken we echt een superstek te kunnen vinden. Mooi onder de bomen en tussen de rotsformaties. Echt boven alle verwachtingen! Na even lekker in de schaduw te hebben gezeten, onze foto’s te hebben bekeken waren we naar het visitor center gegaan. De ranger raadde ons een korte wandelroute aan (aangezien we in deze hitte zelf eigenlijk geen puf hadden om de geplande lange route te gaan lopen) en dus hebben we het bij een rondje van 3 kwartier gehouden. Daarna dachten we dat het wel eens tijd werd om te eten. Vanuit Blanding hadden we wat broodjes en meloen meegenomen, maar we wouden eens kijken of er ook iets anders te scoren viel. Volgens de ranger was de enige plek net buiten de parkgrens op een privecamping. Wij daar dus heen. Eerst riep dat vrouwtje meteen dat ze na 4en geen eten meer serveerden, maar na 1 minuut zei ze dat ze wel een goed belegde sandwich voor ons kon maken. Dat klonk goed dus daar gingen we maar voor. Het bleek een vrouw van veel verhalen te zijn, ze bleef buurten en buurten. Na een uur hier gezeten te hebben zijn we het park weer ingegaan richting de tent.
De volgende ochtend was het tijd om na de scenic drive gereden te hebben richting Moab (en dus Arches national park) te gaan. We stonden mooi om 11 uur al bij de camping. Omdat we zo vroeg waren konden we een mooie plek met veel schaduw bemachtigen, heerlijk als het wel 40 graden is. Even de tent opgegooid, omgekleed en het zwembad in gedoken welke onverwacht fris was. Na een half uur rondgedobberd te hebben zijn we maar eens terug naar de tent gegaan. Even boodschappen gedaan en toen richting Fisher Towers gereden via de scenic byway 128. Dit is echt een supermooie route langs de Colorado river. Na bij Fisher towers wat mooie plaatjes te hebben geschoten zijn we doorgereden naar Arches National park. Hier eerst even de informatiefilm gezien. Aangezien het net had geonweerd vroegen we aan de ranger of het verstandig was om naar delicate arch te gaan lopen. Hij zei dat we konden gaan maar als het weer zou gaan onweren maar moeten omdraaien. Omdat het constant bleef miezeren en verderop onweren besloten we ons schema een beetje om te gooien. We zouden dan wel de wandelingetjes van morgen doen (die max een paar honderd meter waren) door arches en de volgende dag delicate arch nog eens gaan proberen. De arches welke we hadden gezien waren heel mooi en erg fotogeniek (ondanks de regen)! Ook balanced rock (zoals de naam al zegt, een enorm rotsblok dat balanceert op een dunne pilaar) was erg leuk. Na een paar uur zijn we weer terug naar Moab gegaan waar we heerlijke spareribs hebben gegeten, waarna we naar bed zijn gegaan.
Vanochtend hebben we onverwacht lang geslapen. Pas om 9 uur werd Mieke wakker en Ruud zelfs pas om 10. Heerlijk!! Het is nog steeds zwaarbewolkt waardoor het nog geen 30 graden is. Dat is toch wel even wat anders dan de afgelopen dagen en heel erg fijn. Zometeen nog even douchen dan nogmaals Arches in en Canyonlands.