Reizen en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Reizen en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Reizen en Kaikoura

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

14 November 2011 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Daar zijn we dan eindelijk weer! Na al een verontrust telefoontje te hebben gehad dat we al zo lang niks meer hadden laten horen maar meteen weer een berichtje.
Gisteren was eigenlijk nogal een saai dagje. Om half 8 zaten we in de auto richting Wellington. Eigenlijk was het de bedoeling dat we daar de middag zouden blijven en dat we ’s avonds door zouden gaan naar Picton met de ferry (dus van noorder- naar zuidereiland). Nu kregen we alleen een paar dagen geleden te horen dat onze boottocht was gecancelled dus gingen we om 14u ’s middags al. Helaas dus niks van Wellington kunnen zien. Het fijne is dan alleen wel weer dat we daardoor een dag extra vrij hebben kunnen plannen voor het zuidereiland. Om 18u zaten we uiteindelijk weer in de auto en zijn we doorgereden naar Kaikoura (en onderweg nog heerlijke spareribs gegeten!!). Daar hebben we overnacht.

Vandaag waren we dus in Kaikoura voor een wildlife dagje. Gisteren hadden we nog kunnen regelen dat onze walvistrip naar de ochtend verplaatst kon worden (dit dankzij de boot die dus eerder ging). Vanochtend om 10 uur stonden we dus klaar om een boot op te gaan om op zoek te gaan naar walvissen. Met allerlei supersonische apparatuur luisteren ze af en toe of ze dichtbij zijn. Na 2 uur op zee te zijn geweest hadden we dan ook een echte sperm whale (potvis) gevonden :):). Nadat hij een paar minuten lekker had liggen dobberen om lucht binnen te krijgen ging hij met een duik weg en gingen wij weer tevreden terug naar Kaikoura. Op de boot vertelden ze ook vanalles over walvissen en de omgeving en daar kregen we de tip om naar Ohau te gaan.
Toen we terug waren in Kaikoura zijn we eerst naar een uitzichtpunt gegaan waar zeeleeuwen zouden zijn. En daar hebben we er gelukkig ook twee gezien. Verder zagen we verderop ook pinguins. Na genoten te hebben van de kust daar gingen we door naar Ohau.
Ohau point was geweldig! We hadden absoluut geen verwachtingen dus alles wat je krijgt valt mee. We kwamen dus bij een waterval aan waar allemaal jonge zeehondjes aan het spelen waren. Echt geweldig! Het blijkt dat de jonge zeehondjes daar zelf naartoe gaan en af en toe naar de oceaan gaan om gevoed te worden door de moeder. We bleven maar foto’s schieten. Wat een leuke verassing was dit!

Na al die beestjes zijn we weer in de auto gestapt en doorgereden naar Motueka (weer een heel eind terug waar we vandaan kwamen). Hier blijven we overnachten om morgen naar het Abel Tasman park te kunnen gaan.

• 14 November 2011 - 18:54

Freekje:

Zo leuk om jullie verslag te lezen!!
    Heel veel plezier nog.