Rob Roy Valley Track - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Rob Roy Valley Track - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Rob Roy Valley Track

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

19 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Goedenavond allemaal (ondanks dat het voor jullie morgen is, haha)
Vandaag waren we zo maar weer op tijd uit bed om naar Mount Aspiring National Park te gaan om daar de Rob Roy valley track te doen (die we dus eigenlijk gisteren zouden doen). Om daar te komen moesten we nog 50 km rijden. De eerste 20 was gewoon over een geasfalteerde weg, maar de laatste 30 over een grindachtig pad. Dit pad liep dwars door de weilanden heen. Ongelooflijk hoe groot die boerderij moet zijn. Die hele 30 km kwamen we dus langs 2 huizen en constant allemaal schapen, koeien en herten die keurig verdeeld waren over de weilanden. Het bleef maar aanhouden! De laatste 5 kilometer was wel erg spannend omdat we daar 8 keer door kreekjes heen moesten waar dus toch wel wat water in stond!
Eenmaal op de parkeerplaats hadden we ons maar flink ingesmeerd met zonnebrand en op pad! De route was in totaal 10 kilometer (5 heen 5 terug). Eerst door een weiland met allemaal schaapjes en daarna over een swinging bridge de rivier over het bos in. Daar begon het weer met een partij klimmen. Om 12 uur eens lekker onze subway lunch opgegeten en nog een half uurtje gewandeld naar het eindpunt. Wat een uitzicht!! Hier zie je dus het einde van een gletsjer met allemaal watervalletjes (van enorme hoogtes af, bovenaan is het een waterval, onder alleen nog maar wat nevel). Het was de wandeling weer helemaal waard! Terwijl we daar zaten te genieten van het uitzicht kwam er ook nog even een Kea de show stelen. Die beesten zijn toch groter dan we dachten (en ze vliegen behoorlijk slecht, aangezien alles hopsend afgelegd wordt). Na een tijdje genoten te hebben van het uitzicht en het lekkere weer zijn we toch maar weer rustig aan naar de auto gewandeld.

Vanaf de Rob Roy track zijn we rechtstreeks doorgereden naar Queenstown. Eigenlijk wilden we nog verder rijden maar omdat het weer morgen schijnbaar erg slecht wordt (en dus toch niks kunnen doen) en we niet te laat wilden aankomen zijn we hier maar heengegaan. Een heerlijk luxe cabin geboekt en lekker uit eten geweest bij de Chinees.

Al met al was het weer een topdag!
Morgen eens kijken wat we gaan doen ivm het weer. In ieder geval maar weer een stukje rijden.

• 19 November 2011 - 20:15

Sjra En Mien:

3 x is scheepsrecht wordt wel gezegd, mogelijk hebben jullie de vorige reacties niet gezien, maar gaat niet zoals gewenst.
    Jullie hebben wel prachtige foto's die het verhaal wel erg ondersteunen.

Hebben jullie een Apple ID? Zo ja, Dan kunnen we met jullie via FaceTime eens af en toe communiceren.

Heel veel groetjes
    Sjra en Mien