Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

21 November 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Daar zijn we weer!
Vannacht hebben we geslapen in Te Anau (spreek uit: tíana) Dit is het enige plaatsje dat enigszins in de buurt ligt van Milford. Vandaag wilden we namelijk de Milford Sound bezoeken, en Milford zelf is niet eens echt een plaatsje. Omdat de enige camping was allang volgeboekt moesten we het dus doen met Te Anau.

Vandaag begon de dag weer regenachtig, dus hadden we de laatste cruise van de dag geboekt om half 5, om over de Milford Sound (een fjord) te varen. Vanuit Te Anau is het alleen nog wel 2 uur rijden om in Milford te komen (de doorgaande weg vanuit Te Anau eindigt daar ook, dus moeilijk was het niet) De weg zelf is al een hele belevenis, omdat het door een prachtig landschap gaat. Eerst in een vallei, daarna door de bossen, dan langs een riviertje omhoog tussen de bergen en daarna op sneeuwhoogte door de bergtop om aan de andere kant weer helemaal naar beneden te rijden, want we moesten weer op zee niveau in de boot stappen natuurlijk.

De cruise zelf was kei mooi! Alle grote boten vaarden niet meer op dit tijdstip (er lagen er genoeg) en dus konden wij ongestoord foto’s maken van dit prachtige fjord vanaf ons kleine bootje. Aan alle kanten stroomden watervallen vanaf “kei hoog recht omhoog” naar beneden het water in, een schitterend gezicht. Onze kapitein vond het leuk om bij een grote waterval de boot er ongeveer in te varen, en 3 van onze medepassagiers vonden het wel cool om op de punt van de boot te blijven staan. Nou die hebben het geweten, want ze waren kletsnat en bibberden daarna heel de tocht nog van de kou. (omdat ze niet zo slim waren om daarna binnen te gaan zitten)

Na de boottocht hebben we nog iets gegeten in het enige café-restaurant-bar-etc. dat in Milford is om daarna weer terug te rijden naar Te Anau. Morgen staat er weer een ritje op de planning naar Catlins.

• 21 November 2011 - 16:32

Ria Sturm:

Al even een paar dagen niet gereageerd, maar wel iedere dag meegelezen hoor!
    Kei gaaf wat jullie allemaal zien en doen. Prachtige foto's, dat wordt nog lastig uitkiezen welke je wilt vergroten voor aan de muur! Je kunt er wel een huis mee behangen! Geintje. Het einde komt helaas al een beetje in zicht , maar wat een reis zeg. Liefs, Dirk Ria en kids

• 22 November 2011 - 14:16

Hans En Annet:

Het hele verslag van begin tot nu in een keer gelezen, jullie hebben wel een prachtige reis zeg.Wat is de natuur toch mooi he.Heel wat wisselende ervaringen.Geniet nog lekker van jullie reis in dit werelddeel zo ver weg.die ervaring nemen ze jullie niet meer af.Groetjes Hans en Annet