Vliegen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Vliegen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Vliegen

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

28 November 2011 | Taiwan, Taipei

Hallo! Daar zijn we weer, deze keer met (zeer waarschijnlik) ons laatste berichtje!
Op dit moment staan we op Taipei Airport, en is het hier maandag avond. Op zaterdag zijn we vanaf Christchurch (Zuider eiland) naar Auckland (Noorder eiland) gevlogen. We hadden een hotel vlak bij het vliegveld dus dat was wel makkelijk. De laatste check-out van het hotel de volgende ochtend was 12 uur, dus daarna zijn we naar het vliegveld van Auckland gegaan om te wachten op onze vlucht die pas rond 21:00 uur ging. Ruud heeft daar al vast wat aan het fotoboek gewerkt, en Mieke heeft de tijd gebruikt op een flink eind verder te komen in haar boeken-serie.

Om 23:00 (lokale tijd) hadden we een tussenlanding van ongeveer een uur in Brisbane, Australie. Daar moesten we natuurlijk weer door de security, en Mieke was weer verdacht. Heel de tas moest leeg want ze hadden een apparaat gezien wat ze niet herkenden. Na 3 pogingen bleek het om de externe harde schijf te gaan waar we alle foto's op gezet hadden. Meteen daarna mocht Mieke ook nog even mee om op explosieven gecontroleerd te worden (precies hetzelfde als op de heenvlucht in Australie, en in Nieuw-Zeeland was ze een paar uur van tevoren ook al gecontroleerd. Volgens haarzelf kan ze maar beter geen crimineel worden..). De vlucht van Brisbane naar Taipei zou van 0:00 to 6:00 uur duren, dus we wisten niet wat we moesten verwachten met het eten in het vliegtuig. Dat we om 1:00 uur diner en om 4:00 uur ontbijt zouden krijgen hadden we in elk geval niet verwacht!

Om 6:00 uur landden we in Taipei. Omdat slapen (tussen het eten door) niet meegevallen was hebben we besloten om een paar uurtjes een dagkamer te huren in het Evergreen Hotel hier in de terminal van het vliegveld, om ff een paar uurtjes te kunnen slapen en te douchen. Tegen lunchtijd weer uitgechecked en op zoek naar iets te eten. Het valt niet mee om hier tussen de noodle-soepen iets westers te vinden zoals een broodje, maar het is ons gelukt hoor! We zijn mooi heel de middag aan het tafeltje blijven zitten want er was stroom voor de laptop dichtbij om nog even aan het fotoboek te kunnen werken. Voor het avondeten bleken ze ook nog hamburghers te heben, dus dat was ideaal!

Omdat het ondertussen al een uur of 6 was geworden zijn we maar vast op zoek gegaan naar onze gate, want rond 22 uur gaat ons vliegtuig (al). Ze hebben daar lekker makkelijke stoelen staan dus daar houden we het nog wel een paar uurtjes vol. Dan vliegen we via Bangkok weer naar Nederland waar we ruim 16 uur later weer aan de grond zullen staan.

Dat was hem weer!
We vonden het heel leuk om van iedereen reacties te krijgen op de verslagen van onze avonturen in Nieuw-Zeeland!!

• 28 November 2011 - 21:03

Ria Sturm:

Dag Ruud en Mieke,

Fijn om jullie verhalen te kunnen lezen. Het fotoboek zal ook wel prachtig worden. Neem ik een keertje de tijd voor om dat te lezen. Welkom terug in Nederland!! Liefs, Ria-Dirk en kids