Mount Cook en Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Mount Cook en Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Mount Cook en Christchurch

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

25 November 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey allemaal

Het was alweer even geleden maar hier is de update dan toch. Vanuit Owaka waren we doorgereden naar Twizel. Dit is een plaatsje wat op 3 kwartier rijden ligt van Mount Cook (de hoogste berg van Nieuw-Zeeland). Omdat dit een behoorlijke reisafstand was kwamen we in de loop van de middag daar aan. Daar hebben we dus eigenlijk niet zoveel meer uitgevoerd die dag.

Gisteren zijn we naar Mount Cook geweest. Hier wilden we een bepaalde wandeling maken maar die was dicht omdat ze de swinging bridge aan het aanpassen waren. Dus hebben we gekozen voor een andere kortere wandeling! Dit was erg leuk. We kwamen uit op een uitzichtspunt over de grootste gletsjer van Nieuw-Zeeland (zo leek het alleen niet want er was een meer gevormd op de gletsjer met een aantal ijsblokken erin waardoor je niet kon zien dat er hier toch nog 200 meter ijs onder zat). Na een tijdje genoten te hebben van het uitzicht zijn we nog via een paar kleine meertjes terug gelopen naar de auto en hebben we nog een lekkere warme chocomel gedronken!

Vandaag zijn we weer in de auto gestapt richting Christchurch. Halverwege gingen we even tanken waarop een vrouwtje tegen Ruud zegt dat de linkervoorband leegloopt. Damn…. Er zat een klein gaatje in en hij liep in een rap tempo leeg. Gelukkig dus wel bij een tankstation dus we stonden er eigenlijk vrij comfortabel bij. Ruud had netjes de band verwisseld en toen zijn we weer doorgereden. In Christchurch even snel de tent weer opgezet (we vonden dat dat onderhand wel weer eens kon nadat we al die tijd in cabins hadden geslapen) en toen naar het centrum. Dit was een erg aparte ervaring. We liepen namelijk richting de kathedraal en kwamen uit bij een hek. “Extreme dangerous area, do not enter!”. Wij dus erom heen gelopen en dit bleef maar doorgaan. We wisten natuurlijk wel dat er in februari een behoorlijke aardbeving was geweest, maar om tussen de restanten te staan is toch wat anders. In principe is om het gehele centrum een hek gezet waar je niet door mag. Er staan allemaal halve gebouwen, afgebroken gebouwen, gebouwen met houten schotten voor de ramen, winkels waar de kleding en paspoppen nog op de grond liggen en gebouwen waarop staat dat je absoluut niet naar binnen mag. In een gedeelte wat we dan maar het huidige centrum zullen noemen stonden allerlei vrolijk gekleurde containers waarin winkels waren gemaakt. Verder waren er behoorlijk veel parkeerplaatsen (lees, er stond ooit een gebouw, dat is afgebroken en een beetje grind erop). Omdat we dus eigenlijk nergens heen konden hebben we maar eens een ijsje gepakt (vandaag super lekker weer namelijk) en zijn maar weer teruggegaan.

Zojuist hebben we de koffers weer ingepakt, omdat we morgen terugvliegen naar Auckland. Daar blijven we nog een nachtje slapen en zondagavond vliegen we weer richting Taipei. In Taipei hebben we een lange tussenstop (bijna 18 uur) en vliegen dan weer terug naar Nederland. Dinsdagochtend zijn we dus weer op Nederlandse bodem.

• 25 November 2011 - 09:03

Ria Sturm:

Hey loverbirds,
    Na zoveel reisverslagen een koffer inpakken en naar huis. Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt.
    En wat leuk om dat zo te kunnen volgen.
    Een goede terugreis en tot in ons koude kikkerlandje!!
    Liefs,
    Dirk-Ria en kids.

• 26 November 2011 - 11:57

Dirk En Marleen:

Weer een paar prachtige plaatjes mensen. Geweldig dat we mochten meereizen op deze manier.

Groetjes,
    Dirk en Marleen

• 28 November 2011 - 09:29

Sjra En Mien :

Ha Mieke en Ruud
    Waarschijnlijk te laat maar we wensen jullie een goede reis, geniet lekker na van de mooie momenten en tot gauw,
    Groetjes Sjra en Mien