Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

18 November 2011 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo!
Vandaag zijn we (na lekker uitgeslapen te hebben in onze comfortabele cabin) op weg gegaan van Franz Josef naar Wanaka om daar de Rob Roy Valley Track te doen. Nadat we in de lokale supermarkt ons ontbijt en lunch hadden gekocht zetten we de TomTom aan. Die vertelde ons: "Over 286 km rechtsaf".... Hmmmm leuk ritje dus. Wat blijkt het geval, er is maar één weg die langs de westkust naar beneden gaat. Toch hebben we de TomTom aangehouden, want het is wel makkelijk om te kunnen zien wat voor bochten je te wachten staan als je over een bergarchtige kustweg rijdt. Ontelbare haarspeldbochten en "one-lane-bridges" (ja echt, op een 100-km/uur-weg zetten ze bordjes op 50 meter van te voren: "let op! een bruggetje over een rivier die maar één rijbaan heeft, oja, en de andere kant heeft voorrang.." En die verstoppen ze den achter heuveltjes en bochten waar je niet doorheen kunt kijken.) verder zijn we dan toch na 4 uur later in Wanaka aangekomen. Het is hier echt prachtig! Het lijkt wel Noorwegen met al die besneeuwde bergtoppen en meren.

Omdat we later in Wanaka aankwamen dan gehoopt, zijn we gaan vragen wat voor kortere wandelroute we hier in de buurt konden doen. Ze wezen ons op de "Diamond Lake track". We zijn echt blij dat we die gedaan hebben. Een paadje dat eerst langs een meer voert (het Diamond Lake uiteraard) en daarna nóg verder omhoog om daar op een bergtopje uit te komen in het midden van een koeienwei (was privé land, dus we moesten netjes op het grindpad blijven) waar werkelijk een schitterend uitzicht hadden op de omgeving van Wanaka. Dit was dus echt wel de moeite waard.

Nadat we weer in Wanaka aan waren gekomen hebben we via internet een cabin gehuurd op een chique camping, en zijn we daar heengereden. Die boeking was nog niet doorgekomen, maar we mochten toch in het kei kleine houten huisje :) Daarna hebben we lekker pasta gekookt, en omdat er hier free wifi is, hebben we de laatste aflevering van The voice of Holland gekeken op de laptop. (we moeten wel op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen in NL natuurlijk)

Morgen gaan de wandelschoenen dus aan voor de Rob Roy Valley Track, daarna horen jullie weer van ons!