Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef/Waiau, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

17 November 2011 | Nieuw Zeeland, Franz Josef/Waiau

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer met een update van onze avonturen. Vanochtend zijn we weer op tijd vertrokken om langs de westkust naar Franz Josef te rijden. Dit plaatsje is genoemd naar de gletsjer hier, de Franz Josef Glacier. Rond een uur of 11 arriveerden we op onze bestemming en zijn we naar het bureautje gegaan om een Heli-Hike te boeken. Dit hadden we nog niet gedaan omdat we het weer wilden afwachten. Het was nog steeds bewolkt, maar we wilden toch erg graag de gletsjer op!

Om 2 uur werden we naar de Heli-sites gebracht en kregen we lekker warme sokken, grote sneeuwschoenen, regenjas, regenbroek, muts en handschoenen aan. De crampons (of zoiets, iig die spikes voor onder je schoenen) kregen we in een soort heuptas mee. Daarna de helikopter in en op naar de gletsjer! We hadden een hoop herrie verwacht, maar die koptelefoontjes dempten goed. De piloot maakte eerst een paar rondjes over de gletsjer zodat Mieke (die zat voorin) mooi veel foto’s kon nemen. Even later landden we op de gletsjer en met onze crampons onder gebonden konden we onder leiding van een gids over het ijs lopen. Het mooie was dat er ook een paar kleine ijsgrotten waren waar we even in konden voor een mooie foto. Helaas werd het weer er niet beter op, en zijn we na 1,5 uur weer opgepikt door de helikopter en weer mooi droog naar beneden gebracht.

Na deze geweldige ervaring zijn we meteen ff de supermarkt ingedoken zodat we vanavond lekker pannenkoeken kunnen bakken! Verder hebben we een cabin gehuurd omdat het vannacht maar 2 graden zou worden, brrr. Veel te koud voor een tent!

• 17 November 2011 - 09:13

Romano En Saskia:

Hoi avonturiers,

Jullie begrijpen zeker wel dat we na zulke super gave verhalen nog meer jaloers worden. Wel echt geweldig dat jullie zoveel gaven dingen mee maken daar!! Het lijkt ons echt super om met zo'n heli te vliegen en dan een gletsjer te zien :)

Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje :)

Geniet er nog maar lekker van!

Liefs Romano en Saskia