Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

15 November 2011 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hier zijn we weer! Vandaag zijn we het Abel Tasman National Park in geweest. Op tijd uit bed en in de auto (niet ver) naar het verzamelpunt. Gauw nog even omgekleed, zwemkleding (onder)aan. Daarna mochten we in de watertaxi (een speedboot) plaatsnemen die op een aanhanger zat en getrokken werd door een klein trekkertje. Met dit hele span reden we het strand op om de boot te lossen (kilometer de zee in en nog maar één meter diep). Vervolgens een uurtje varen om ons af te zetten op het verste punt, Bark bay. Vanaf hier zijn we in ruim 2 uur naar Torrent bay gelopen over een erg smal paadje door het bos, en vlak langs de kust. Torrent bay is echt zo’n paradijselijke baai van de ansichtkaart. Hier hebben we onze lunch opgegeten en even gewacht (op het strand lekker in de zon gelegen) totdat de watertaxi ons weer kwam oppikken en ons alvast een eindje terug te brengen.

Het laatste deel hebben we in een twee-persoons kano gedaan. Samen met 4 andere stellen en een gids zijn we naar een eilandje gepeddeld om daar een paar zeehonden te zien zonnen. Vanaf dat eiland weer terug naar de kust en langs de kust weer naar het vertrekpunt. Hoewel zo’n kano voor ons veel handiger is dan de kajak van 3 dagen terug was het toch best een peddeltocht, over zee. Gelukkig was het water helemaal vlak en stond er geen wind.

Na dit toch wel vermoeiende dagje zijn we weer terug gegaan naar onze camping om daar weer eens lekker te douchen. Nog even een langs de supermarkt om een lekker uitgebreide maaltijd te gaan koken. We hebben ons oog laten vallen op een stuk beenham van 1,2 kg (kleiner hadden ze niet) dus dat gaat wel goed komen!

Morgenvroeg gaan we weer op weg en vervolgen we onze reis langs de westkust van het Zuider Eiland. Hierover morgen vast meer…

• 15 November 2011 - 11:50

Loes:

Wow wat een reis zeg, ik ben jaloers! Geniet ervan!