Whanganui kajakken - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Whanganui kajakken - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Whanganui kajakken

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

12 November 2011 | Nieuw Zeeland, National Park

Daar zijn we alweer met een verslagje.
Voor vandaag hadden we een kajak excursie geregeld. Om 8 uur stond er hier een busje voor de deur die ons eerst naar een andere lodge bracht. Na de instructies gelezen te hebben en alles ondertekend te hebben gingen we met nog een ander stel richting Wanganui. We waren erg blij toen we er waren want de rit was nogal ruig zullen we maar zeggen. Met z’n 2en de kajak in en peddelen maar. Wij hadden de dagtrip geboekt dus dat zou ongeveer 5 uur peddelen zijn tot aan de tweede campsite (een berg stenen, klein beetje gras en een bacteriële wc).
Omdat we opgehaald zouden worden met een speedbootje (om 3 uur) maakte het eigenlijk niet zo veel uit of we die plek wel zouden halen dus wij gingen mooi rustig van start. Half dobberend en half peddelend genoten we prima van het uitzicht. Langs de rivier kwamen we eenden (joh), vogels, geiten en herten tegen. Na 3,5 uur rustig aan gedobberd te hebben kwamen we bij de campsite. Hmmz…. Gaat dit wel goed? Als we nu hier blijven moeten we nog 2 uur wachten. We zullen het wel niet goed begrepen hebben. Hup, verder naar de volgende. Om stipt 3 uur waren we een campsite verder. Het vrouwtje dat daar de plek beheerde (oftewel, een hutje en 3 wc’s want meer was er niet) vertelde dat we inderdaad een plaats te ver waren, maar dat door het hoge water het kajakken veel sneller ging dan in de zomer. Vandaar…..
Na nog eens een halfuur wachten kwam er een speedbootje met een gehumeurde man aan. Zo’n 3 kwartier later waren we weer bij het beginpunt waar weer een busje op ons stond te wachten om ons terug te brengen. Gelukkig reed deze jongen een stuk prettiger.
Al met al een leuk dagje kajakken!

Morgen wordt vooral een reisdag. Eerst naar Wellington om daar om 14u al de boot te pakken (we zouden eigenlijk ’s avonds gaan maar deze trip was geannuleerd).]

• 13 November 2011 - 18:42

Romano En Saskia:

Hey Reizigers!
    Mooie verhalen en foto's hoor. We worden daar wel behoorlijk jaloers van hoor :), maar het is erg leuk om jullie zo te kunnen blijven volgen!

Geniet nog lekker daar!

Liefs Romano en Saskia

p.s. hier gaat alles zijn gangetje.