Mount Rainier en Spokane - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Mount Rainier en Spokane - Reisverslag uit Spokane, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Mount Rainier en Spokane

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Spokane

Daar zijn we weer. Dit keer vanuit Spokane. Omdat we gisteren geen internetverbinding hadden is het weer even een update van 2 dagen. Gisterochtend zijn we vanuit Seattle eerst naar de Boeing fabriek gereden. Hier hadden we een tour van anderhalf uur en we hebben in vogelvlucht mogen bewonderen hoe de 747, 777 en de nieuwe 787 dreamliner in elkaar gezet worden (helaas mochten we geen foto's maken). Het gebouw is zo enorm dat er 12 empire state buildings in zouden kunnen passen. Ze hadden het er zelfs over dat voordat ze een ventilatiesysteem hadden er wolken vormden in het pand. Naast het pand lag natuurlijk ook nog een start- landingsbaan zodat de vliegtuigen ook makkelijk weg kunnen :). Na de tour zijn vertrokken naar Mount Rainier. Dit is een nationaal park met een enorme bergtop in het midden. We waren pas na 4en op de plaats van bestemming. Ruud en Mieke zijn meteen van start gegaan om een bergwandeling te gaan maken. De geplande wandeling bleek alleen voor 95% door de sneeuw te zijn! Dus aan het wandelen met 25 graden en dan door de sneeuw ploeteren. Erg zwaar, maar het uitzicht was zeker de moeite waard! Na 3,5 uur hard werken zat de wandeling erop. Wim en Annie zouden ondertussen 2 kortere wandelingen doen, maar na de 1e wandeling door de sneeuw was het wel gedaan met het geploeter. Daarna zijn ze lekker voor de camper gaan zitten met wat te drinken en een boek. Toen Ruud en Mieke ook weer terug waren zijn we naar de camping gereden die ook in het park gelegen was. Een prachtig plaatsje tussen de bomen was voor ons gereserveerd. Snel nog wat gegeten en toen naar bed.

Vanochtend zijn we om 9u vertrokken om richting Spokane te gaan. Eerst nog regelmatig op diverse uitzichtpunten gestopt om foto’s te maken en daarna nog een flink eind rijden. Rond een uur of 5 waren we op de camping waar het ongeveer 35 graden was. We zijn dus nog snel even in het zwembad gedoken. Nu zijn we lekker van de frisse avond aan het genieten.

Morgen staat er weer een reisdag op de planning, zodat we overmorgen Yellowstone National Park in kunnen. Vermoedelijk hebben we de komende dagen geen internet dus zal een update wel weer even duren.

Bedankt voor alle berichtjes!

Gr uit de USA

• 12 Juli 2012 - 08:51

Ria Sturm:

Ha vakantiegangers. Zo te lezen hebben jullie een zeer gevarieerd reisprogramma!
    Stoer hoor door de sneeuw met 25 graden!
    Mooie foto's ! Op naar Yellowstone National Park.

• 12 Juli 2012 - 11:57

Hannie:

Hallo vakantie gangers.

Wat een verschillen in de sneeuw lopen en 25 graden. Lijkt me heel bijzonder.
    De foto's zien er weer prachtig uit en op een foto is het niet half zo mooi als in werkelijkheid.
    Geniet lekker verder samen wij wachten de volgende mail af.

Liefs Hannie.

• 12 Juli 2012 - 17:14

Hallo R,M,A,W:

Onze vakantie is helaas weer voorbij. Anton is de hele week alweer aan het werk en ik begin a.s maandag weer.
    Maar zo kunnen we genieten van jullie verslagen en foto's.
    Het ziet er inderdaad prachtig uit daarin de sneeuw. Heel veel plezier verder en tot het volgende verslag.

lieve groetjes van Anton en Annemieke

• 13 Juli 2012 - 12:21

Annet:

Hey kilometer(of Miles)vreters.Dat moet wel in zo'n land als je wat wil zien.Klinkt allemaal goed en mooie foto's.geniet lekker van deze bijzondere reis samen.De groetjes voor allemaal.

• 14 Juli 2012 - 12:01

Marleen:

Toch wonderlijk dat je een foto van een straalmotor hebt, als je geen foto's mag maken. :) Zal wel heel indrukwekkend geweest zijn. Verder weer mooie foto's mensen.

• 14 Juli 2012 - 12:10

Jan Jet:

prachtige verhalen jammer dat we er niet bij zijn .
    Hier is alles nog redelijk met jet moet donderdag voor verdoving naar eindhoven voor haar nekwervels
    nog een fijne reis en tot weder horen

jan jet groetjes

• 16 Juli 2012 - 19:47

Willy Gordijn:

Vanuit een verregend Nederland volg ik jullie reis met groot genoegen!
    Schitterende foto,s! Geniet, want dit is een reis van je leven!