Banff en Jasper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Banff en Jasper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Banff en Jasper

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

24 Juli 2012 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,
Hier weer een berichtje vanuit Canada. De laatste paar dagen zijn we weer druk in de weer geweest natuurlijk. Zaterdag ochtend zijn we van Waterton via Calgary naar Banff gereden. Onderweg hebben we Johnston Canyon bezocht. Dat was een mooie wandeling over “boardwalks” die aan de rand van de canyon vastgemaakt waren. Het stikte er alleen wel van de muggen. Omdat het een lange rit was geweest die dat waren we rond het avondeten op de camping.

In Banff wilden we op zondag met de Gondola omhoog. Ons Hollandse prijs/kwaliteit gevoel weerhield ons alleen om de (veel te hoge prijs) te betalen, dus gingen we op pad naar de volgende bestemming: Sunshine valley in Kootenay National Park. Helaas zat de shuttlebus precies vol voordat we aan de balie kwamen, dus zouden we een uur moeten wachten. Terwijl de wandeling een uur zou duren. Omdat we het zonde vonden om heel de middag kwijt te zijn met deze wandeling zijn we toch maar weer vertrokken, dit maal richting Marble Canyon. Dit was zeker de moeite waard. Hier volgden we een super smalle canyon totdat we bij de waterval kwamen. Omdat de andere 2 trails gesloten waren vanwege de hevige regenval eerder die week zijn we Kootenay weer uitgereden en Banff weer ingegaan. Dit maal richting Lake Moraine. We wisten dat Banff bekend staat om zijn toeristische karakter. Tel daarbij op dat het zondag middag is, en strálend mooi weer… We moesten hierdoor de auto al op een kwartier afstand van de parkeerplaats langs de weg kamperen. Ruud en Mieke gingen op pad om de Larch (Lariks denken we) trail te gaan lopen. Omdat die 4 uur lopen was besloten Wim en Annie een rondje rond het meer te maken en lekker van de rust te genieten. De avond brachten we door op Lake Louise Campground, nog steeds in Banff National Park.

Vandaag (maandag) hebben we de tocht van Banff naar Jasper National Park gemaakt. Onderweg zijn we regelmatig gestopt om te genieten van het prachtige landschap. We reden dwars tussen de beboste bergtoppen door. Af en toe kwam er een gletsjer in zicht waar we dan op een viewpoint foto’s van de gletser met een gletsjer meer konden maken. Net na de middag staken we de grens tussen Banff en Jasper over. Direct hierna zijn we afgedraaid voor een bustour over een gletsjer. Dit gebeurt natuurlijk niet met een gewone bus, maar met een 6-wiel aangedreven bus op grote landbouw-banden. Jammer genoeg regende het behoorlijk op de gletsjer, dus zijn we niet te lang buiten de bus, op de gletsjer gebleven. Na een heerlijk gebakken eitje konden we weer op pad. Omdat het ondertussen flink regende was er van het stralende uitzicht niet zoveel meer over. Vandaar dat we zonder te stoppen doorgereden zijn naar Jasper village. Hier hebben we even boodschappen gedaan, en bij het visitor centre vonden Ruud en Mieke warempel een gratis wifi neterwerk. Zoals altijd wordt er gauw gekeken of er nog leuke reacties op de verslagen zijn gestuurd, en is de email gecheckt. Morgen avond gaan we nog eens terug naar het visitor centre om dit verslagje online te zetten. Vanavond hebben we gegeten bij een Cantonees restaurant. Dat smaakte ons zeer goed! Hopelijk houden we jullie al gauw weer op de hoogte van onze avonturen.

Even nog een last-minute update op het moment van uploaden. Vandaag regent het heel de dag, dus hebben we lekker uitgeslapen. We zijn toch op weg gegaan naar Maligne Lake. Door de bewolking zagen we niet veel van het prachtige uitzicht. Wat de dag toch nog goed maakte was dat we tijdens de rit naar beneden een jonge zwarte beer naast de weg zagen zitten Die was lekker aan het genieten van zijn maaltijd bessenstruik. Met de camper op 5 meter afstand konden we het geweldig mooi zien. Morgen nog een dagje Jasper National Park en dan weer op weg naar Vancouver.

• 25 Juli 2012 - 08:30

Freekje:

Heel veel plezier nog de laatste paar dagen

• 25 Juli 2012 - 12:06

Marleen:

Jullie hebben het maar slecht zo ;) Je maakt van alles mee in een mooi land. Kleine update van het thuisfront: het is hier nu zo'n 28 graden en we hebben dus eindelijk zomer!
    Geniet nog even van jullie tijd hier, en ik zou graag jullie vluchtnummer hebben......

• 25 Juli 2012 - 14:33

Annet:

Nog een paar daagjes genieten. X

• 25 Juli 2012 - 19:29

Annemieke En Anton:

Dat het in zo'n mooi land ook kan regenen, dat zouden ze toch moeten verbieden. Maar wel weer prachtige foto's.
    Hier is het ook afzien maar dan van warmte. Overdag zwoegen en zweten, 's-avonds in de tuin met barbecue aan een beetje het vakantiegevoel vasthouden.
    Veel plezier nog de laatste dagen en alvast een goed thuisvlucht.

Hartelijks vanuit de Magnolia,

A&A.