Yellowstone dag 4 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Yellowstone dag 4 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Yellowstone dag 4

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

17 Juli 2012 | Verenigde Staten, Yellowstone

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer met een berichtje, deze keer weer vanuit het plaatsje Gardiner, direct bij de North Entrance van Yellowstone Park. De aandachtige lezer weet dan natuurlijk meteen dat we zojuist onze laatste dag Yellowstone achter de rug hebben. We hebben 4 dagen in dit prachtige park doorgebracht, met tussendoor nog een dag-excursie naar Grand Teton National Park. We vervolgen nu onze reis in noordelijke richting naar Glacier National Park.

Vanochtend zijn we weer op pad gegaan voor een tweede poging de Grand Prismatic Spring te bekijken. Een bizon naast de weg werd gewoon vanuit de rijdende auto gefotografeerd, want ach… we hebben die ondertussen toch al een paar geschoten. Een eindje verderop toch maar wél even op de rem omdat er een Elk-bull (mannetjes hert)tevreden langs de weg aan het grazen was. We hadden al een prachtige foto van een Elk, alleen had deze Elk een veel groter gewei. En groter is natuurlijk beter! Toen het beest na 10 minuten onafgebroken grazen onderhand eens zijn kop omhoog stak zag je ‘m denken: Hmmm beetje druk, laat ik de rivier maar oversteken. En dus kon iedereen weer vrij snel zijn auto in en was de weg ook weer vrij voor verkeer. We besloten eerst naar Biscuit Basin te gaan. Hier lagen een paar prachtig mooi gekleurde poelen. Daarna op weg naar Grand Prismatic Spring. Het was ondertussen 11 uur, een strak blauwe lucht en al behoorlijk warm. Volgens ons zou dat inhouden dat er minder stoom zou zijn, en dus mooiere foto’s. Dankzij Mieke’s uitstekende voorbereidende werk parkeerden we een mijl vóór de Grand Prismatic de kampert aan de kant om de Fairy falls trail op te lopen. Na een eindje zijn we van het pad afgeweken om een behoorlijk kale berg op te klimmen. Hier was geen pad, en dus had de iets minder jonge jeugd het al snel warm. Toch is bovenop het bergje de plek waar waarschijnlijk de mooiste foto’s van de vakantie gemaakt zijn. Dit is namelijk de enige plaats waar je vanaf boven op de Grand Prismatic Spring kunt kijken. Werkelijk schitterend! Na deze fikse klauterpartij zijn we ook nog even naar de parkeerplaats van de Grand Prismatic zelf gereden om het surrealistische landschap nog een keer van dichtbij te bekijken. Even verderop zijn we nog uitgestapt om de geisers en poelen van Black Sand Basin te bekijken en te lunchen in de camper. Omdat we ondertussen al heel wat van die bubbelende poelen gezien hadden besloten we om nog maar één punt te bezoeken, namelijk Norris. Ook hier weer allerlei mooie kleurtjes en belletjes. Toen vonden we het mooi geweest en zijn we richting de North Entrance van Yellowstone gereden. Onderweg hebben we nog genoten van het prachtige landschap terwijl we langs een rivier reden, soms door mooie groene valleien en dan weer langs een diepe canyon. Aan het eind van de middag kwam de inmiddels vertrouwde camping in zicht. Hier hebben nog lekker genoten van de laatste zonnestralen en van de uitstekende kookkunsten van Mieke. Tegen de tijd dat alle foto’s van de dag nog eens bekeken zijn, en het verslag van de dag weer online staat is het al lang en breed donker en tijd om naar bed te gaan.

• 18 Juli 2012 - 06:30

Freekje:

Wow! Gave foto's!

• 18 Juli 2012 - 07:35

Ria Sturm:

De oudere jeugd kan de jongere jeugd dus goed bijhouden!! Mooie foto's hoor!

• 19 Juli 2012 - 19:36

Anton En Annemieke:

Lieve familie,
    Wat een schitterende foto's en boeiende verhalen van wild, natuur en avontuur.
    En natuurlijk na het kijken lekker koken of Mc-en.

En we kunnen denk ik wel een weekeind uittrekken om alle verhalen en plaatjes mee te krijgen.
    Fijn dat het allemaal zo goed verloopt, hou de boel heel en nog veel plezier daar. Wij zullen het werk hier wel doen :-)

A&A.