Glacier en Waterton - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Glacier en Waterton - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Glacier en Waterton

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

20 Juli 2012 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,
Het laatste bericht is alweer een paar dagen geleden. Omdat we waarschijnlijk nog een paar dagen geen internet hebben schrijf ik dit verhaaltje nu vast, nu het nog vers is. Het is even afwachten wanneer het online komt.

Nadat we Yellowstone verlaten hebben, zijn we op weg gegaan naar Glacier National Park. Op woensdag hadden we een reisdag, want de route naar onze camping duurde ongeveer 6,5 uur volgens de tomtom. Omdat we met onze kampert niet de maximaal toegestane snelheid van 75 miles/hour reden (zeker niet bergop) en we nodig inkopen moesten doen duurde het zelfs nog wat langer. Rond het avondeten kwamen we aan op de camping waar we 2 nachten zijn gebleven.

De volgende dag werd het tijd om Glacier National Park in te gaan. Aan het begin moesten we onze RV parkeren omdat er geen grote voertuigen het park in mogen. Een shuttle bus bracht ons ook waar we wilden zijn. Tenminste tot aan halverwege, want in het midden van het park waren er rotsen naar beneden gekomen en was de weg afgesloten. Gelukkig konden we precies tot aan de mooiste trail komen, de Hidden Lake trail. Het eerste deel ging bergop door de sneeuw, maar het was goed te doen. Aan het einde lag (zoals jullie al raadden) een meer. Kei mooi tussen de besneeuwde bergtoppen. Onderweg hadden we weer nieuw wildlife gespot, namelijk grote witte berggeiten. Die bleken we nog een paar keer meer te zien, midden op de trail. De tweede trail die we gelopen hebben ging langs 2 watervallen. Overal wordt gewaarschuwd voor beren, maar toen we een aantal “onrustige” mensen tegenkwamen die vertelden dat er een halve mile verderop een beer langs het pad zat werd het toch even ernst. We zijn uiteindelijk achter een ranger aangelopen die een hele groep toeristen bij had. Liepen wij mooi niet voorop. Uiteindelijk hebben we (helaas) geen beer gezien. ’s Avonds hebben we nog onze laatste Amerikaanse dollars uitgegeven aan een pizza die mooi bij onze camper werd afgeleverd. Die smaakte heerlijk naast onze 2 in-de-winkel-gekochte-en-in-de-magnetron-ontdooide-en-daarna-in-de-pan-afgebakken pizza’s.

Vandaag zijn we uit Glacier NP vertrokken om buiten het park de grens met Canada over te steken. Gelukkig mochten we er door, en kregen we onze derde stempel in ons paspoort. In Canada zijn we Waterton National Park in gegaan. Dat is hetzelfde park als Glacier, alleen dan aan de Canadese kant. Bij het visitor centre meldden ze ons dat het weer bewolkt zou blijven en kans op onweer in de middag. Daarom besloten Ruud en Mieke om niet de 6 uur durende wandeling met boot overtocht naar Crypt Lake te doen. Dus gewoon een paar kortere wandelingen. De eerste wandeling bracht ons bij een leuke waterval en daarna een klein stukkie langs een stoompje dat was uitgesleten in de rode rotsbodem. De tweede trail is de meest populaire van het park en heet Bears Hump. Omdat dat deel van de berg op een liggende beer lijkt. Dat bleek nogal een klim te zijn zeg.. Het einde lag 215 meter hoger, en dat ging behoorlijk steil omhoog. Maar iedereeen heeft de top gehaald om van een prachtig ver uitzicht te kunnen genieten over Waterton Lake en het plaatsje aan het water (215 meter lager dus) Gelukkig was de weg naar beneden wat sneller en makkelijker afgelegd. Moe maar voldaan konden we ons rond 3 uur inchecken op de camping waar Mieke een tijd geleden al het allerlaatste plekje van had weten te reserveren.

Morgen brengt onze reis ons naar Banff National Park.

• 22 Juli 2012 - 19:18

Wim En Ria:

Hoi familie, wat een mooie reis en wat een mooie foto,s. We komen ze vast een bekijken of hebben jullie de fotboeken al klaar als we elkaar in Vierhouten treffen

• 23 Juli 2012 - 10:43

Hallo Annie, Wim, Ruud En Mieke!:

Wat een geweldige reis maken jullie toch!
    Ik beleef onze reis van enkele jaren geleden weer helemaal!
    Jullie zitten nu in een fantastisch gebied.
    Jasper, Banf en omgeving zijn schitterend!
    Die beer komen jullie vast wel een keer tegen; vergeet dan geen foto's te maken!
    Geniet van deze fantastische reis; zoiets beleef je maar een keer!

Groeten vanuit een eindelijk zonnig nederland!
    Willy Gordijn.

• 23 Juli 2012 - 19:29

Annet:

Hoi Wim,Annie,Mieke en Ruud,wat een gezellig verslag weer.Inmiddels weer in Canada? Wat vliegt de tijd toch hè. Maar jullie zijn een mooie ervaring rijker.Nog veel plezier de laatste dagen. X Annet

• 23 Juli 2012 - 20:26

Anton En Annemieke:

Hallo daar,
    Weer een mooi en levendig verslag hebben jullie afgeleverd + mooie foto's. En die pizza's in Amerika bevallen jullie goed hè. Altijd lekker en vast super sized :-)

Het einde van de reis komt in zicht. Jullie hebben ook al heel veel gezien, geschreven en gefotografeerd. Geniet nog van Banff en de laatste dagen daar. Dan goede reis naar huis en gauw tot ziens.