Yellowstone dag 3 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Yellowstone dag 3 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Yellowstone dag 3

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Yellowstone

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer, deze keer iets sneller. Vanochtend zijn we weer goed op tijd vertrokken (7 uur) omdat we naar de Grand Prismatic Spring wilden gaan. Omdat dit de grootste attractie van Yellowstone is wilden we er op tijd zijn. Nou dat is ons gelukt hoor! Het enige minpuntje was dat het nog redelijk fris was zo ’s ochtends, en omdat het water borrelt met 93 graden (kookpunt op deze hoogte in de bergen) was er dus ook kei veel stoom. Met als gevolg dat we alleen de rand konden zien. We besloten dus maar terug naar de kampert te gaan. Net voordat we daar waren zagen we een arend boven ons vliegen. Nog meer wildlife! Wat bleek: die arend had een vis gezien in de rivier waar we direct langs stonden. (dit wisten we later pas) Die arend is een keer of drie naar beneden naar de rivier gedoken en vloog toen weg. Annie en Ruud stonden natuurlijk weer paraat met de camera’s. Na bestuderen van de foto’s ter plekke zien we dat die arend gewoon een grote vis uit de rivier geplukt heeft, vlak voor onze neus! Annie heeft hem prachtig op de foto, met de poten vooruit recht op de vis af. Op een zoom foto van Ruud zie je hem met een enorme vis in zijn poten wegvliegen. Dat was dus toch nog een goed begin van de dag! Vervolgens zijn we weer naar het geiser gebied bij Old Faithfull gereden. Toen we er net waren barstte de Old Faithfull uit, dus die konden we mooi mee pikken. Daarna een flinke wandeltocht over de houten vlonders langs tientallen geisers en bubbelende poelen. Nog een stuk of 3 andere geisers barstten uit toen we er waren. Onderweg zijn we even in de camper gaan schuilen voor de regen, en daarna zijn we weer verder gelopen. Voor al ook de Morning Glory pool is werkelijk schitterend. Toen we alles wel ongeveer gezien hadden zijn we naar Black Sand Basin gegaan waar ook een aantal poelen met schitterende kleuren te zien waren. Omdat het nu serieus begon te regenen zijn we naar de West Entrance van Yellowstone gereden en hebben we daar de KOA camping opgezocht. Zoals jullie merken hebben we hier ook weer de beschikking over internet. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij de Mc Donalds, omdat de jongeren van mening waren dat je niet in Amerika geweest kunt zijn zonder ook bij de Mac gegeten te hebben. Morgen nog één dagje Yellowstone waarin we nog een keer gaan proberen om de Grand Prismatic Spring te gaan fotograferen.

• 17 Juli 2012 - 15:54

Annet:

Wat een prachtige foto's en een leuk verhaal,zo te horen hebben jullie het wel heel erg naar t zin,leuk hoor.Nou Annie je mag er wel een vakantie achteraan boeken om al je foto's nog eens te bekijken en verwerken!!Nog heel veel plezier. XX