Butchard gardens & Victora - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Butchard gardens & Victora - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Butchard gardens & Victora

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

07 Juli 2012 | Canada, Victoria

Hallo allemaal,

Deze keer weer 2 dagen in één keer. Vrijdag hebben we eerst lekker uitgeslapen omdat we een rustig programma hadden. Rond 10 uur zijn we van de camping vertrokken naar de de Butchard gardens. De zijn tuinen met een oppervlakte van 22 ha, en was ooit een uit de hand gelopen hobby van de vrouw van een cement-fabriek-eigenaar. Errug mooi! Tegen het eind van de middag zijn we doorgereden naar Victoria. Deaar zijn we op zoek gegaan naar een dokter (clinic noemen ze dat hier) omdat Ruud 2 dagen geleden gebeten is door één of ander insect, en zijn wang nog steeds 2x zo dik en rood en kei warm is. De dokter schreef een anti-allergie pilletje voor, en dan zou het minder moeten worden. Dat bleek inderdaad te helpen tegen de verhoging. Jammer genoeg nog niet tegen de dikke wang. Maar met wat ibuprofen van Wim is de overlast wel te beperken. De camping in Victoria is schitterend gelegen, als een soort Iberisch schiereiland aan drie kanten omgeven door water.

De volgende dat zijn we goed op tijd weer vertrokken om op tijd te zijn voor het whale watching op zo'n snelle Zodiac. Eerst in een dikke soort-van overal gehesen, en toen de boot op. Toen de boot eenmaal gas gaf (en dat ding gaat hárd!) was iedereen blij met het warme pak en zelfs de handschoenen (en dat met 25 graden). Jammer genoeg was de groep orca's die in de buurt zaten vandaag te ver weg. Na een uurtje zoeken vonden we wel 2 Humpback whales. Die kwamen netjes elke 5 minuten boven om zo'n fonteintje te spuiten en met hun staart te zwaaien als ze weer onder gingen. Erg gaaf om zo dicht bij te komen! Na 3 uur varen waren we weer terug in Victoria. Daar hebben we nog wat rondgewandeld tot het tijd was om richting de ferry te gaan voor de overtocht naar Port Angeles in de USA. Op de parkeerplaats hebben we nog ff lekker pasta gekookt en gegeten, handig zo'n camper!. Natuurlijk moest er weer een berg papierwerk ingevuld worden, maar we mochten toch mee. Alleen moesten we wel de zak met overheerlijke kersen afgegeven aan de douane-man die onze Motor-home kwam inspecteren. Om 10 uur 's avonds arriveerden we hier in Port Angeles op de KOA camping.

• 08 Juli 2012 - 09:21

Wim En Ria:

Wij zijn toen ook in butchard garden geweest maar toen was het een beetje saai omdat ze net bezig waren met de kerstverlichting. wij waren er eind november.het komt ons wel bekend voor.

• 08 Juli 2012 - 09:30

Romano En Saskia:

Hey!

Dat klinkt allemaal weer erg gaaf! En ook de fotos zien er prachtig uit (De wasbeer is echt lief!). Alleen hopen we dat Ruud zijn wang inmiddels weer wat beter gaat..

Veel plezier in the States nu!

• 08 Juli 2012 - 10:23

Annet:

Zo dat ziet er mooi uit. Hoe is het met de wang van Ruud,begint ie alweer te slinken? Veel plezier samen. X

• 08 Juli 2012 - 11:17

Ria Sturm:

Dag familie,
    Jullie zijn heerlijk aan het genieten! Gewoon lekker doorgaan zo, wij lezen wel mee!! Veel reisplezier in the USA !!

• 08 Juli 2012 - 19:32

A&A:

Ha Globetrotters,

Bedankt weer voor jullie verslag. Prachtige foto's. Wat een kleuren daar In die uit de-de-hand-gelopen-hobbytuin. En die staarten van walvissen zijn ook heftig. Annie en Wim zitten te genotteren van alles wat de trip brengt:-) Eigenlijk zijn we nog wel benieuwd naar een foto van Ruud. Hopelijk gaat de zwelling snel afzakken en hindert het zijn vakantiepret niet te veel.
    Veel plezier en mooie indrukken, we wachten met belangstelling het volgende verslag met foto's af.

Hartelijke groeten,

A&A

• 09 Juli 2012 - 06:29

Freekje:

Erg leuk om jullie verhalen te lezen!
    Heel veel plezier nog