Vancouver Island (Parksville en Ucluelet) - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Vancouver Island (Parksville en Ucluelet) - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Vancouver Island (Parksville en Ucluelet)

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

04 Juli 2012 | Canada, Ucluelet

Hallo allemaal,
Hier weer en berichtje uit Canada. De afgelopen dagen hadden we geen geschikking over internet, dus geef ik jullie maar een samenvatting. Onze laatste dag in Vancouver zijn we ’s ochtends de dag, net als vorige ochtend, goed begonnen met een uitstekend ontbijt. Om 12 uur hadden we een taxi geregeld om ons naar de camper te brengen. Met z’n vieren lekker knus achterin, want de koffers hadden ook nog de pasagiersstoel bezet. Na een half uurtje rijden, een half uur wachten en een instructie video van 20 minuten kregen we een rondleiding door de camper. Daarna op pad met een nieuwe Ford (13.000 km op de teller). Eerst op pad naar de Wal-Mart voor wat extra camper inventaris en wat te eten en drinken. Daarna naar de Ferry die ons van Tsawwassen (Vancouver) naar Nanaimo op Vancouver Island zou brengen. Na een tochje van zo’n 2 uur zijn we nog van Naniamo naar Parksville gereden waar we voor de eerste keer overnacht hebben in de camper. Alleen de regen ’s nachts hield vooral Ruud en Mieke even uit hun slaap, omdat ze boven de kabine slapen en het dak maar 30cm boven hun hoofd zit.

Het slapen in de camper ging ons goed af, want de volgende dag waren we pas om 9 uur uit bed. Dit was wat later dan gepland omdat we behoorlijk wat wilden rijden. Vanuit Parksville zijn we naar de westkust van Vancouver Island gereden om daar het Pacific Rim National Park te bekijken. Onderweg zijn we nog even ergens gestopt om wandelingetje te maken door het regenwoud. Kei mooi! Aangekomen in het Pacific Rim National Park adviseerden ze ons om de Rainforest trail en de Schooner trail te lopen (beide wandelingen van iets meer dan 1km). De Schooner trail begint met een pad van houten planken boven de wortels van het regenwoud. Na 1km eindigt het pad bij een baai van ‘the Pacific’. Dit is werkelijk een prachtig stand met een klein eilandje in de baai. Na wat fotootjes geschoten te hebben mochten we over hetzelfde pad weer terug. De andere wandeling, Rainforest Trail bestond uit 2 rondjes, elke aan één kant van de weg. We hebben maar één van de 2 gelopen, maar het leek ons vast en zeker de mooiste. Erg mooi om tussen de enorme Red Cedars te lopen die aan elke tak vol hangen met mos. Alles is trouwens overdekt met lange draden mos en overal groeien varens op en in. Als afsluiting van ons bezoek aan het Pacific Rim National Park hebben we nog een lekker donut gegeten en wat gedronken op het strand. Daarna op weg naar Ucluelet waar we de camping geboekt hadden. In het dorpje zelf moesten we nog even op de rem omdat er 2 herten van de ene tuin –ongeveer over het zebra pad– naar de andere tuin aan het wandelen waren. We staan ondertussen op de camping met een mooi uitzicht over het water.