Bay Of Islands - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Bay Of Islands - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Bay Of Islands

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

07 November 2011 | Nieuw Zeeland, Russell

Hallo allemaal, bedankt voor alle leuke reacties die we krijgen! We zijn behoorlijk populair geworden volgens mij haha. Weer even een update.

Vandaag zijn we ’s ochtends naar Russell gereden. De toeristische route van TomTom leidde ons via een zandpad over een bergtop, hierdoor waren we iets te laat bij de boot. Want we gingen vandaag zeilen in The Bay Of Islands! Op de boot werden we hartelijk welkom geheten door Rick en Robin. Onze mede reizigers was een gepensioneerd Amerikaans stel. Het leuke was dat het een klein zeiljacht was, en tevens de woonboot van Rick en Robin. We zijn op ons gemak naar Robson Island gezeild. Onderweg hebben we een paar dolfijnen gezien in de verte, en een pinguin. Bij Robson Island werden we met een klein bootje voor de kust gedropt en konden we een uurtje boven op het eiland van het geweldige uitzicht genieten. Daarna kregen we op de boot een eigengemaakte lunch. Kei lekker en erg gezellig. Ondertussen waren er ook 3 dolfijnen in de baai aan het rondzwemmen. Deze werden helaas achterna gezeten door kanoërs, zwemmers en boten. Ondanks dat alles gaven ze ineens een showtje weg, want ze kwamen met tweeën tegelijk helemaal boven het water uit gesprongen. Echt kei gaaf! Gelukkig had Mieke camera ondertussen op sportstand staan, die die hebben we! Rick en Robin dachten dat deze capriolen met de paringsdans te maken zouden hebben. Toen alle andere boten weg waren kwamen ze ook echt onder onze boot doorzwemmen. Toen was de lunch ondertussen op, en gingen we weer richting Russell. Het was nog een heel gezellig boottochtje, en we hebben over van alles en nog wat gebuurt met de Amerikanen en Nieuw-Zeelanders.
Na deze mooie boottocht wilden we uit eten gaan, maar dat viel niet mee. We konden niets gevonden krijgen wat ons aanstond. Dus toch maar weer naar de supermarkt en hebben we zelf wat gekookt.

Morgen wordt voornamelijk een reisdag naar Waitomo.

• 07 November 2011 - 15:44

Ria Sturm:

Gaaf hoor, zo'n dolfijnen show ! Schitterende foto zeg!!