Vlucht deel 4 en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Vlucht deel 4 en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Vlucht deel 4 en Auckland

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

05 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanuit Brisbane waren we ongeveer 3,5 uur later in Nieuw Zeeland. De vlucht verliep prima, maar we waren blij dat we er eindelijk waren.

Op naar de douane! We hadden een formulier in moeten vullen en daarop gezet dat we voedsel gingen invoeren (snoepjes), was geen probleem. Verder hadden we wandelschoenen opgegeven, onderkant gecheckt door dat vrouwtje - ook geen probleem. En toen de tent! Die moest gecheckt worden in het biosecurity lab (klonk heel spannend vonden we zelf). Wij ondertussen alvast de sleutels voor de auto opgehaald en toen weer de tent. Die man zei heel mooi "that wasn't easy". Oftewel, die opgooitent vond hij niet handig in te pakken. Haha. Maar de haringen enzo kwamen mooi gepoetst terug.

Daarna gingen we met de auto (die we eerst niet open kregen) naar ons hotel. Het links rijden en schakelen is wel even wennen! Verder gaat de ruitenwisser nogal eens per ongeluk aan (ipv het knipperlicht). Bij het hotel vertelde die man dat ze last hadden van een gaslek waardoor er geen warm water was. Dus werden we doorgestuurd naar hotel 2. Dit hotel zag er goed uit! We kregen een kamer op de 28e verdieping met prachtig uitzicht. Snel wat foto's gemaakt en daarna gegeten en naar bed.
4.15 's ochtends - alarm!! met een stem die zegt "somewhere else in the building the fire alarm was activated, please wait for further instructions. If you want you may leave the building". Nou, dat wilden wij wel. Ineens waren we niet zo gelukkig meer met die 28e verdieping. Een klein handbagage koffertje met de belangrijkste spullen meegenomen en 28 verdiepingen met de trap naar beneden. We waren nog net op tijd om te zien dat de brandweer weer ging vertrekken. Gelukkig dus niks ergs aan de hand! Het enige jammere was dat de liften gereset moesten worden en dat ze wisten te vertellen dat dat vorige keer meer dan een uur had geduurd. Damn... De keuze.. wachten of weer 28 verdiepingen omhoog met de trap. Ach.. we lopen wel. Verdieping 2: hmmz, toch die jas maar uit. Verdieping 9, we zijn al op een derde. Verdieping 20, zucht... nog niet daar? Verdieping 28 uitgeput en bezweet weer boven. Eerst maar weer afkoelen voordat we naar bed gaan. Morgen nieuwe rondes nieuwe kansen.

Vandaag waren we Auckland in geweest. Eerst de skytower op en even gekeken hoe een aantal waaghalzen met een begeleide sprong van de 60e verdieping naar beneden gingen. Daarna op aanraden van Freekje met de boot naar Waiheke eiland gegaan. Hier zijn we met de bus naar een regionaal park gereden waar we lekker hebben gewandeld. Dit pad ging door een stuk oerwoudachtig bos. Erg gaaf en kei rustig. Niemand tegengekomen op dat pad (behalve dan dat we verschoten van een of andere grote vogel die boven ons zat die we niet hadden gezien).

Rond 7 uur zijn we doorgereden naar onze volgende bestemming, Orewa. Hier snel de tent opgezet en naar de supermarkt gegaan. We hebben allerlei spullen voor te koken gekocht, want hier op de camping is een volledige keuken (3 kookplaten, broodroosters, ovens, magnetron, waterkoker etc) en een TV kamer. Ideaal!

Dat was hem weer. Morgen door naar Whangarei.

• 05 November 2011 - 17:02

Sjra En Mien:

Ha Mieke en Ruud,

Leuk jullie reisverslag te kunnen lezen, veel plezier!

Xxxx

• 06 November 2011 - 16:22

Freekje:

Leuk leuk jullie verhalen!! dat van de ruitenwisser ipv knipperlicht is herkenbaar. Enjoy!