Tarangire - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Tarangire - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Tarangire

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

26 Juni 2013 | Tanzania, Arusha

Hoihoi

Daar zijn we weer vanuit Tanzania. Gisteren zijn we een dag naar Tarangire national park geweest. ’s Ochtends om half 8 vertrokken we met in totaal 5 mensen in een jeep. Na 2,5 uur hobbelen over gedeeltelijk mooie wegen en gedeeltelijk zandpaden (waar ook gewoon drempels in liggen…) waren we bij de ingang. Eerst even een bakkie koffie en toen het park in. In eerste instantie viel ons alleen het mooie, andere, landschap op. Heel veel Baobab bomen, een riviertje en later ook nog een moerasachtig gebied. Erg mooi. Na een tijdje rijden zagen we (na wat zebra’s, impalas en struisvogels) onze eerste olifant bij het riviertje staan. Een heleboel foto’s verder en toen weer rijden. Bleek dit hele park vol met olifanten te zitten. 25 Olifanten links, 100m verderop weer 10 olifanten rechts en ga zo maar door. Echt geweldig. Zulke kuddes hadden we nog niet eerder gezien. Verder zat dit park ook nog vol met giraffen. Wederom waren de dieren weer heel dichtbij, waardoor je echt mooie foto’s kan maken en genieten van het wild. Op het einde van de dag kwamen we zelfs nog 2 slome, luie leeuwen tegen. Deze lagen lekker dicht bij de rivier, want als er dan ’s avonds dieren komen om te drinken dan zitten ze goed. Uiteindelijk waren we om 17u weer uit het park en om 19.30 weer bij de lodge. Na een heerlijk diner en een kampvuurtje lekker naar bed. Ruud had nog de haard in onze lodge aangestoken, en tegen de tijd dat die goed en wel fikte sliep Mieke al.

Vandaag gaan we niet meer veel doen. Als het goed is wordt het weer straks iets beter, zodat we nog lekker aan het zwembad kunnen liggen. Om 16u worden we opgehaald en gaan we naar het vliegveld. Morgenochtend om 7u staan we weer op Hollandse bodem.

Dit is dus ons laatste verslagje over onze avonturen in Kenia en Tanzania. Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

• 26 Juni 2013 - 23:13

Annet: