Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Nairobi

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

14 Juni 2013 | Kenia, Nairobi

Hoi allemaal,
Gisteren was het dan eindelijk zover, op naar Kenia! ’s Ochtends mooi vroeg vertrokken en om 8 uur stonden we al op Schiphol. Met onze e-tickets naar de balie, helaas, er stond geen voornaam op onze e-tickets en daardoor moesten we naar de servicebalie. Hier konden ze ook niks voor ons regelen dus door naar het ticketoffice. Bij het ticketoffice wisten ze ons na een halfuur wachten te vertellen dat het niet verplicht was om je voornaam op het ticket te hebben staan, zucht…. Eigenlijk voor niks dus al dat gedoe. Vervolgens liep alles voorspoedig en we vertrokken met een lichte vertraging richting Nairobi. De vlucht verliep soepel en ongeveer 8u later stonden we met allerlei formulieren in de hand bij de douane voor een visumaanvraag. Tot onze grote verbazing verliep het hier heel soepel en waren de ambtenaren erg vriendelijk, waardoor we binnen mum van tijd bij onze 9 reisgenoten voor de komende 2 weken stonden. Een halfuurtje in een busje en vervolgens met zn allen naar de bar. Daar gezellig kennis met elkaar gemaakt.
Vandaag was een vrije dag in Nairobi, waarbij we facultatief wat excursies gingen doen. Iedereen nam deel en zo stonden we om 11u bij een olifantenweeshuis waarbij ze de jonge olifanten gingen voeren. De olifanten kregen met de fles te drinken, en er was ook een heerlijk grote moddelpoel waar ze in konden badderen (onze Puck zou jaloers op ze zijn geweest). Een leuk schouwspel om te bekijken. Op een gegeven moment kwamen er ook enkele wrattenzwijnen (vast jaloers op de modderpoel), maar deze werden effectief verjaagd door de olifanten. De olifanten verblijven hier overigens enkel omdat er iets mee aan de hand was en worden na ongeveer 2,5 jaar weer in het wild uitgezet.
Behalve de olifanten waren er natuurlijk ook andere toeristen en een paar Keniaanse schoolklasjes in uniform. Mieke ging daar eens bij staan (kon je mooi overheen fotograferen), maar die kinderen vonden de camera erg interessant. Een paar mooie foto’s van lief lachende kinderen verder en toen vertrokken ze weer vriendelijk “bye bye” zeggend. De laatste durfde ook een high-five te geven, en whoppakee, allemaal terug voor een high-five. Supergrappig.

Na de olifanten gingen we door naar een giraffe-opvangcentrum. Dit was minder spectaculair dan de olifanten, maar de giraffen kwamen graag uit de hand eten (en als je niet opschoot, werden ze een beetje bokkig). Een aantal leuk geposeerde foto’s verder en toen nog wat rondgehangen daar. Er liepen wederom wrattenzwijnen (Pumba’s) rond en ook een paar schildpadden.
Heel veel foto’s verder gingen we terug naar het hotel met het grootste deel van de groep. Eerst even naar een benzinestation gewandeld voor wat eten en drinken en toen heerlijk aan het zwembad gelegen. Nu zitten we dus even op de hotelkamer. Zometeen gaan we nog dineren met een groot deel van de groep en dan morgen begint het echte werk. Naar Lake Nakuru waar flamingo’s en hopelijk ook wat groot wild losloopt! To be continued….

• 14 Juni 2013 - 20:25

Annet:

een mooi begin van jullie reis. Veel plezier verder. XX

• 14 Juni 2013 - 21:05

Annie:

Hallo lieve wereldreizigers

Dat ziet er alweer goed uit! Leuk, die high-fives! En die giraffe heeft wel een heel lange tong, of niet Ruud?! Nou, lekker genieten daar, in die prachtige wereld daar, wij lezen wel mee!!
    Liefs, smam

• 15 Juni 2013 - 09:42

Rinske En Romano:

Hallo akelige mensen, niet dat we jaloers zijn of zo. Wat ziet het er weer akelig prachtig uit. Waarom doen jullie ons dit aan. Alle gekkigheid op een kippenstokje. We vinden het schitterend allemaal. Weer een totaal ander land. Het ziet er prachtig uit. Geniet ervan. Jullie zullen weer de mooiste dingen beleven. Veel liefs uit het hoge, soms een beetje regenachtige, noorden. Liefs van ons

• 15 Juni 2013 - 10:31

Ria Sturm:

Ha Afrika gangers,
    Al in een dag zoveel belevenissen, leuk.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslagen! Jullie gaan vast voor de big five?!!

• 15 Juni 2013 - 22:33

Wim:

Hallo Mieke en Ruud,

Na een valse start kan het helemaal gebeuren. Heel veel plezier!
    Groetjes,
    Wim &annie

• 15 Juni 2013 - 22:44

Wim:

Hallo M&R,

Leuk hoor al die wilde beesten! Nou ja wild.
    Geniet er van!

Heel veel plezier!