Waitomo Caves en Mitai Maori Village - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu Waitomo Caves en Mitai Maori Village - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ruud en Mieke Ansems - WaarBenJij.nu

Waitomo Caves en Mitai Maori Village

Door: ruudenmieke

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Mieke

09 November 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vandaag hadden we zo maar een vol programma. Vandaar ook pas de late post.
We zijn om 9 uur gestart bij de Black Water company om te gaan black water raften in de gloeiwormgrotten. Nu zul je denken, wat is dat nu weer. Nou… dat verzin je zelf niet. Je krijgt een wetsuit aan en een grote rubberen band mee en gaat daarmee de grotten in. Omdat er een rivier stroomt is de grotten is die uitrusting dus nodig (overigens is er ook wel een normale bezichtigingsmanier, maar daar hadden wij nu eenmaal niet voor gekozen). Dus na eenmaal omgekleed te zijn werden we naar de grot gereden. Daar even testen in het stroompje hoe je met de band om moet springen (achteruit het water in) en daarna naar de grot. Na een paar keer flink in het koude water ben je wel door (gelukkig hadden we dus een wetsuit). Een paar keer hebben we achteruit van een watervalletje afgesprongen. Verder lekker zitten in de band en vooruitgestuwd door de stroming naar de gloeiwormen gekeken. Echt weer een ervaring rijker!!
Nadat we weer aan land waren een lekkere warme douche, een kom soep en een warme bagel gehad. Heerlijk!

Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar de plek waar we gisteravond ook al hadden gewandeld. Erg leuk om die plek ook bij daglicht te zien! Dit was overigens ook de plek waar we de grot weer uitgekomen waren dus ondertussen kenden we het gebied al een beetje. Hier hebben we ongeveer een halfuur rondgewandeld voordat we verder gingen naar Rotorua.

In Rotorua even de tent opgegooid, onze auto geordend en door naar het Mitai Maori Village. Hier was een avondvullend programma met een Maori show en daarna een diner. De show is wat je er eigenlijk van kunt verwachten, erg toeristisch maar wel leuk. Het diner was een grote meevaller. Heerlijk gegeten en vooral de toetjes waren geweldig! Afsluitend gaven ze nog een rondleiding in hun bos waar ook gloeiwormen waren. Dus.. genoeg gloeiwormen gezien voor vandaag.

Nu gaan we door naar bed. Best vermoeiend zo’n dagje!
Morgen naar Wai-O-Tapu.

• 09 November 2011 - 10:36

Ilonka Van Cooten :

Hi reizigers,

Zo te lezen genieten jullie enorm. Ik volg jullie op de voet, ik krijg iedere keer een mail als jullie weer een verslag hebben gemaakt. Leuk jullie zo te volgen. Geniet er maar lekker van!
    Groetjes,
    Ilonka

• 09 November 2011 - 15:20

Dirk En Marleen:

Dit klinkt echt heel gaaf! We zijn nieuwsgierig naar de rest van de foto's.

Groetjes van ons